The city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu The city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

The city

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

19 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Na de geweldig mooie eilanden verkassen we per vliegtuig en taxi naar Pattaya. We hebben een mooi hotel aan de boulevard maar weg van de cafes en bars waar mannen eenzaam bier zitten te drinken. Pattaya wordt onze laatste stop voordat we naar Bangkok gaan. Dus we gaan veel zonnebaden en zwemmen! We genieten er lekker van! Voor het eerst in onze Thailand carriere eten we bij een foodcourt, dat zijn allemaal eetkraampjes aan de weg waar ze gezamenlijk een eetgelegenheid hebben. Het is smullen en we lachen met een man uit Dubai. Op dag drie in Pattaya brengt mr Yadyai ons al vroeg in de ochtend naar Bangkok (25€ voor 180km). Hij zet ons af bij Sukhumvit soi 20 en we worden hartelijk ontvangen en krijgen voor het eerst een upgrade! Wiehoe! We upgraded you to the suite on the tenth floor! Alles laten we neerploffen en de hotel tuktuk brengt ons naar de skytrain. We gaan naar Wat Arun bij de Chao Praya rivier. Het is een prachtige tempel! Het is er wel bloedheet en ik moet twee doeken om omdat ik een truitje zonder mouwen aan heb en een te korte broek! Sweat!!! Na het tempel bezoek laten we ons afzetten bij het Paleis en gaan naar Khoa San road( de backpackers straat) om nog wat te shoppen en drinken. We zijn laat terug in het hotel door de file en eten bij een Italiaans restaurant in een andere soi ( laantje).

We staan vroeg op naar de ChakuChak weekendmarkt te gaan. Het is de grootste markt van Thailand en wellicht van de wereld. Ze verkopen er werkelijk alles. Van eten tot kleren zelfs dieren zoals apen en olifanten. We vermaken ons de hele ochtend en een deel van de middag en kopen allerlei souvenirs! Mooi! S middags laten we ons masseren en de nagels lakken en s avonda gaan we voor het eerst naar de big M!

Het is een druk programma in Bangkok: dag drie gaan we naar Ayutthaya of ja dat was de bedoeling totdat Jens een aantal wcbezoeken moet afleggen en niet twee uur in de trein kan. We besluiten onze treintickets weg te doen en gaan naar China town waar gelukkig een Starbucks is om te plassen. In Chinatown is een aantal bezienswaardigheden zoals een arch die gedoneerd is door China zelf en een kleding/ etensmarkt waar ze peking eend krabbetjes en allerlei ongedefinieerd eten verkopen. S middags gaan we het terras op om af te koelen onder de parasol en blijven we op Khao San road om iets te eten.

Vandaag gaan we dan wel naar Ayutthaya met de trein. In twee uur zijn we met de expressetrein in de voormalige hoofdstad. Voor 50 cent hebben we 71 km afgelegd. Net buiten het station verhuren ze voor een euro fietsen en krijgen we een plattegrond van alle tempels. Het is natuurlijk een bijzonder mooie dag met een helder blauwe hemel waardoor het wel 50 graden lijkt. Onze tshirts zijn al snel niet meer fris en schoon. Maar we fietsen langs alle tempels en komen olifanten tegen. Het is heel spectaculair! Smiddags komen er gelukkig wat wolkjes en genieten we van een roti pancake onder de boom. 6 flesjes water, een cola en oreokoekjes later stappen we weer de trein in met weer een rugzak vol herinneringen! Om half 8 zijn we terug in het hotel en douchen ons grondig! Dan eten we Thais bij de sportsbar om de hoek!

De laatste vakantiedag is vandaag aangebroken! We hebben niets meer op de planning en gaan lekker aan het zwembad liggen. Vanavond om 8 uur checken we uit en vliegen we terug naar Brussel via Zurich! Mam en Mia komen ons ophalen!

• 19 Augustus 2014 - 07:36

Wilmie:

Heey honeymooners!
    Nu hebben jullie Thailand wel grondig leren kennen! Genoten van alle mooie tempels en andere dingen!
    Ook het weer zullen jullie gaan missen! Hier is het regenseizoen gestart en de temperaturen liegen er niet om!Herfst!
    We zijn benieuwd naar al jullie verhalen en natuurlijk foto,s en video.....see you soon.