Bumpy road - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Bumpy road - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Bumpy road

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

29 April 2013 | Mexico, Mérida

Vrijdagavond na het werk vertrekken we meteen naar Frankfurt. Vol spanning en plezier rijden we naar ons hotel Holiday inn waar we een voorovernachtiging hebben geboekt! Het is handig te vinden, want hier hebben we ook geslapen toen we naar Thailand gingen. We liggen vroeg in bed en zetten de wekker op half zes.
.... Smorgens gaat alles als een trein; flight bag om de backpack, laatste check of alles mee is en met de shuttle naar terminal 1. Vlucht 707 met us airways naar Charlotte. We kunnen inchecken en door de douane. Het vliegtuig is overboekt horen we bij de gate, maar wij willen niet later vliegen. Al snel hebben zich twee vrijwilligers aangegeven. Bijna 10 uur later, 4 films, avondeten, lunch en een snack, 4 dutjes en een powernap komen we aan in Charlotte. Koffers halen en opnieuw afgeven en dan maar liefst 4,5 uur wachten. Ze vlogen om, gelukkig. Douane, shoppen en eten en we mogen het vliegtuig weer in. On our way to Cancun!

In Cancun halen we ons veel te kleine autootje op ( onze BP's en handbagage past er met veel moeite in) en kneuren we naar ons hotel in Cancun centro. Slaaaaap! Het is inmiddels in NL 5 uur smorgens. Als we het kussen raken zijn we in diepe slaap... Tot 2uur Mex. tijd. Draai draai.. Half 5 ga ik de koffers klaarmaken, route voorbereiden en om 6 uur zitten we in de auto ( en alles past onder de hoedeplank na diep nadenken en puzzlen) op weg naar Chichen Itza. De indrukwekkende maya temples. In elk dorp hebben ze hier flinke bulten, opengesneden vrachtwagen banden of andere zelfgeknutselde hobbels waardoor je minder hard kunt rijden. Ze verstoppen zich soms waardoor de auto bijna uitelkaar valt als je eroverheen rijdt.

Om 9 uur zijn we er. Er is nog bijna niemand en we kunnen zo doorlopen. We besluiten om een gids mee te nemen en delen hem met een Canadees stel. Hij vertelt ons 2 uur over alle rituelen en hieroglyph betekenissen. Prachtig! Na deze prachtige stop rijden we door naar Merida, het witte dorp. Om 2 uur komen we aan, maar het blijft een megastad ipv een dorp waar meerdere calle 41 zijn. To bad for us. Na een uur zoeken hebben we enorme honger en gaan eerste even lunchen. Nachos en tacos. Jummie! Na het eten vervolgt onze zoektocht. Na nog anderhalf uur zoeken en twee keer in mn beste spaans vragen en beantwoord krijgen vinden we ons superdeluxe hotel. Hector komt naar buiten gerennen om onze bagage te halen en brengt onze auo naar de parkeerplaats en Lorena helpt ons met inchecken. Wow. We krijgen een deluxe kamer met view op de Paseo de Montejo waar de paardentaxis rijden. Op de kamer valt de moeheid ons aan en vallen we in slaap tot smorgens half 6. Even bijslapen.

Vndaag staat National Parc Celestin waar flamingo en vogels rondvliegen.

Xox

• 29 April 2013 - 13:29

Lindie:

Yeah, jullie zijn alweer goed op dreef!!! Klinkt tenminste goed voorbereid. Hoe zijn de temperaturen? Ik had vanmorgen ruzie met de tuinslang in Belfeld, water spoot alle kanten op, behalve bij de planten. Op de fiets door de harde wind weer terug naar Reuver, waar Stijn z'n eerste poffertjes heeft gegeten als beloning op de koude fietstocht. Die lustte hij prima, Hahaha.
    Benieuwd naar jullie avonturen, ik lees ze met m'n kont op de verwarming. Besos

• 29 April 2013 - 15:13

Mia:

Wat al een avonturen.Geweldig!!
    Geniet er van en een dikke knuffel van mij.

• 30 April 2013 - 02:44

Laura:

Had even niet door dat jullie nu al gingen! Dan had ik je van te voren een fijne vakantie gewenst ;) Geniet er ontzettend van!! Maar dat lukt wel zo te zien.
    Nachos/taco's..... I loooove mexican food <
    Have fun!!
    xx

• 30 April 2013 - 20:37

Kim Heines:

Ha Rian en Jens!

Ook ik had niet in de gaten dat jullie nu al lekker op vakantie gingen, heerlijk!
    Leuk om jullie reisverslag te lezen! Geniet er samen maar goed van!
    Heeeel veel plezier nog!

Xxx Kim