Night life - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Night life - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Night life

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

06 Augustus 2014 | Thailand, Phuket

Met een mini van vertrekken we uit Ao Nang richting Phuket. Een drie uur durende reis door het prachtige landschap van de Karsgebergte. Het is enorm groen overal en daardoor nog tropischer. Halverwege stoppen we even om de benen te strekken. En dan gauw weer door. Nog geen 5 min voordat we aankomen moet het jongetje langs ons kei hard spugen. Ohjee! Hele bus onder en Jens krijgt ook kokhals neigingen. Gelukkig is het gauw opgeruimd. We worden als eerste afgezet bij het Hard Rock cafe waar ons hotel in is gevestigd! Super mooi, zelfs een beetje Las Vegas sfeertje. We zitten op de zesde etage met uitkijk op een van de twee pools. Heerlijk genieten van alle zwembaden en het meest van die op de rooftop. S' avonds eten we lekker een hamburger in het hardrock cafe en dan gaan we zelfs op stap en Rob Martens en Mark Boonen want ook zij zijn weer hier. Het is erg gezellig en we drinken heel wat gewoon op straat op Bangla Walking street. Om half drie wandelen Jens en ik naar het hotel als de jeugd pas net begonnen is. Smorgens slapen wel lekker uit! Het si half elf als we wakker worden en dan moeten we opschieten voor het ontbijt! Het ontbijt is werkelijk over de top! Chefs die klaar staan op van alles voor je te bakken en braden, brood keuzes om wild van te worden, muesli en fruit bar en zelfs chocolate pancakes! Jammmie! We smullen en gaan dan lekker aan het zwembad liggen, nog een beetje tutten en dan smiddags eten we een smoothie gaan we bakken aan de zee. Daar vermaken we ons een hele tijd en gaan dan terug naar de kamer om ons te douchen. Op zoek naar een Thais restaurant vinden we er een op de straat naar Bangla road. Je raadt het al; Jens eet Padthai en ik kip cashew. En dan kopen we lekker wat chocola en drinken en gaan een film kijken. Heerlijk relaxed dagje. De dag erna hebben we een tour naar james bond island. Een rustige boot tour naar verschillende eilanden waar je naar toe wordt gepeddeld! We hoeven dit keer niet zelf te peddelen. Een ladyboy peddelt ons naar de mooiste lagunes en grotten. Prachtig! Een hele dag worden we vermaakt op de boot en om zes uur zijn we terug bij de pier. Dan is het nog een uurtje terug naar het hotel! Douchen en klaar maken voor het avondeten, want we hebben honger! Bij ons om de hoek is naast het ahard Rock cafe ook Hooters. Dus daar gaan we heen, ja Hooters. Lekker dichtbij, we hebben kortingsbonnen en het eten is lekker. Ik eet een ceasar salade en Jens een hamburger. En dan moeten we nog een taxi regelen naar de airport voor morgen. Dat is gauw gebeurd. 7 uur worden we opgehaald! Om half tien vliegen we met Bangkok Airways naar Koh samui waar we met een taxibusje naar de pier worden gebracht voor wat een helse boottocht wordt. Het waait hard en daardoor zijn de golven mega hoog, waardoor de boot keihard op de golven knalt. Het voelt alsof ik drie uur in de schommelboot in de efteling heb gezeten. Doodsangst! Ik heb gezworen dat ik nooit niet meer op zo'n boot ga, maar helaas voor mij moet ik er ook mee terug! Aangekomen is het weer weer beter en worden we bij ons hotel gedropt! Even uitpuffen bij een lounge tentje aan zee en ik ben het alweer bijna vergeten!