New York Babes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu New York Babes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

New York Babes

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

01 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We zijn al helemaal gewend hier in New York..tea to go en op naar de metro. Het was gisteren weer heerlijk weer. Zonnetje op het gezicht en here we go! We nemen de metro naar Central Park. We zijn wat vroeg dus we lopen een heel stuk door het park waar we allemaal renners en fietsers tegenkomen. Om 10 voor 10 komen we "toevallig" bij de dierentuin uit. We eten ons ieder een halve bagel in het zonnetje op de bank en kopen de tickets voor de dierentuin. Het valt in het begin een beetje tegen.. 2 zeeleeuwen, wat eenden en vogels en pinguïns ( van Madagaskar) ze hebben een apenrots en een schildpaddentuin. Het laatste stuk is wel echt mooi. Ik beleef Costa Rica weer.. Heet en vochtig en overal vogels van de gekste kleuren en gekke aapjes, kikkers achter schermen en allemaal exotische dieren. Een vliegt er Maartje op de kop.. Dan zijn we zo buiten. Hahaha. We kijken evn wat ons volgende plan is: 5th avenue, Greenwich en meatpacking district gaan we doen. Als we centraal park uitlopen lopen we zo 5th avenue op en zien meteen de Apple store. Even gluren hoor. Maart bedenkt zich dat ze misschien een iPad wil meenemen dus daar gaan we even snuffelen. Dan komen de Gucci, Fendi en Prada's waar we alleen langs lopen. Bij Saks gaan we even parfum spuiten en kijken we onze ogen uit. We lopen een heel eind, totdat we honger krijgen en tegen een subway aanlopen. Jam een Subway gaat er wel in. Na de subway gaan we op zoek naar de echte subway om naar greenwich te gaan. Hier moeten we de hippie chic cultuur ervaren met straatoptredens. Bij 4th west komen we uit de metro en lopen naar washington square. In het begin van het park zitten mensen met elkaar te schaken en het park ziet er nog niet heel erg cultureel uit voor de rest. We lopen verder en vinden een leegstaand fontein waar allemaal mensen inzitten genieten van de zon en zo doen wij dat ook. Na een tijdje komt er opeens een gekke tarrotlezer en een jnongen die tructjes gaat doen. Op de achtergrond zit iemand you don't know what its like te zingen. Nou we ervaren de hippie chic cultuur helemaal. Anderhalf uur verder gaan we toch maar verder op de NYU buurt te verkennen. En lopen in een rondje weer terug naar de metro op naar meatpacking district. Onze voeten beginnen aardig pijn te doen. Ik denk dat we ongeveer 12 km hebben gelopen. Als we uit de metro komen zien we een fruitwinkel. Even gezond doen: appels, aardbeien en Maart heeft nog een banaan. We looen door en het blijkt gewoon een mega store. Alles hebben ze er. We besluiten om vanavond lekker salade met stokbrood te eten, dus dat nemen we ook al mee. Op het einde van de straat zien we de highline al liggen. Dat is een oude spoorbrug die nu omgetoverd is tot skyline viewer. Mooi uitzicht op de hele stad en ook wel een ervaring op zich. Beetje industrieel en overal weer ligbankjes. Helaas zijn ze allemaal bezet. Op het einde nemen we de trap weer naar beneden als we bij een wish lantaarnpaal uitkomen. Allemaal HOPE kaartjes aan een lantaarn paal. Wij maken oook een hope kaartje en binden hem eraan vast. Apart! Hier kom je op elke hoek iets tegen, wat je niet verwacht had. Op de terugweg zoekend naar de metro zijn we totall loss. En dan vinden we er eindelijk een. We kijken op het kaartje op te zien welke we eruit moeten. Jep onthouden. Als we bij de halte aankomen, zijn we te moe om op te staan en blijven we zitten. Stommerds! Nu moeten we weer de metro terugnemen en daaroverstappen op onze 7 lijn naar Queens. Eindelijk zijn we thuis en vallen aan op onze salade. Het wordt weer een gezellig avondje met allerlei films. We love HBO.

Hoe was queensday bij jullie?

Xox from the big apple

• 01 Mei 2012 - 17:16

Laura:

Ha ladies! Leuk om jullie verhalen te lezen, en te zien dat jullie zo genieten en al zoveel hebben gezien! Benieuwd naar de live verhalen, en foto's en films ;)
    Nog even genieten!
    Hier was het lekker weer gister, heerlijk buiten rondgehangen op Queensday festival.
    Tot snel!
    X

• 03 Mei 2012 - 12:21

Lindie:

Niks meer meegemaakt in NYC of simply te moe om nog iets te posten? Goede terugreis morgen xx

• 03 Mei 2012 - 14:02

Rian:

Te moe om te posten :) vandaag nog de hele dag rondhuppele en om tien uur vliegen we terug.. Xx

• 03 Mei 2012 - 16:57

Heady Babes:

Tja het leven valt niet mee in een vreemd land.
    We konden jullie berichten wel lezen, maar het was moeilijk om een reactie te plaatsen,
    Vooral de gospel vond je vroeger al leuk op de camping met een bezem!!!hihihi.
    Fijn dat jullie het leuk hebben, zijn benieuwd naar foto's en nog meer verhalen.
    liefs pap en mam

• 10 Juli 2012 - 09:49