Duizend en een transportmiddelen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Duizend en een transportmiddelen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Duizend en een transportmiddelen

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

08 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Na een lange nacht en veel slaap staan we om 7 uur op. We checken vandaag uit en worden om 8 uur opgepikt voor naar de ferry. Er komt een klein minivanbusje ons halen en we vertrekken met 5 man naar de pier. De Thai scheurt als een gek! Daar moeten we even wachten en overstappen op een grote bus. Om half 10 moeten we instappen omdat we op de ferry gaan. De bus rijdt met 20km per uur weg van de pier en wij snappen er niets van. Een half uur later komen we bij Donsak pier aan ( een andere pier) daar varen we een soort vrachtschip op. We moeten uit de bus en lopend de ferry op. We schieten meteen naar boven om een fijn plekje uit te zoeken en de ferry vertrekt meteen! Na een tijdje gaan we boven op het dek in het zonnetje staan en zien de kust alweer in beeld komen. Anderhalf uur duurt de overtocht. We praten ondertussen met een stel uit London. De man heeft allemaal gekke uitspraken. Als de boot aanlegt lopen we weer van de boot af naar de bus. We denken dat we er zijn maar we moeten verder met dezelfde bus naar surat thani town ( zo'n 70 km) verder. Maar omdat we weer 20km per uur rijden over de snelweg, irriteer ik me mateloos en het schiet helemaal niet op. Anderhalf uur later worden we midden op een weg uit de bus gezet met onze koffers bij een hutje. Daar moet iedereen van holiday eruit en worden we verdeeld in verschillende groepjes. Wij zijn AIP van airport. Na 10 minuten worden we in een pickup ingeladen met onze koffers en we denken opweg te zijn, maar we worden weer bij een koffiebar afgezet. Daar moeten we wachten op een ander minibusje. Een half uur en hoge bloeddruk later worden we opgepikt. Ik begin te denken dat we onze vlucht van 4 uur gaan missen. De man rijdt weer snel dus we halen veel tijd in, maar de airport is toch zo'n 30 km rijden. We komen om 14.30 aan en kunnen meteen inchecken en de koffers afdroppen. We hebben ditmaal 15 en 16 kilo dus hoeven niet bij te betalen. Door de gate hopen we een lekkere lunch te vinden, maar het wordt een afgelebberde tosti bij een cafeetje. En dan vertrekken we met ons airasia vliegtuig naar Bangkok. Een uurtje vliegen en dan zijn we weer op survarnarbumi. Koffers halen en met de skytrain naar de city. Het hotel vroeg zich 1650 bath enkel dus we gaan lekker met de skytrain en de metro. In een half uurtje zijn we op sukumvitroad. En nu nog zoeken naar soi 12 na een paar zweetaanvallen vinden we em en lopen hem helemaal af. Jens met twee koffers en ikmet twee handbagages. De beltboys komen aangerennen als ze ons zien en de koffers worden overgenomen. We checken in bij Ramada resort and suites en we krijgen een upgrade omdat onze deluxe kamer niet meer beschikbaar is. Een studio it is! We lopen vol verwachting naar boven en het overtreft alles.. Wow! We skype even met mam en pap en gaan dan bij crepes and co eten. Nu even douchen en morgen proberen we naar de floating market te gaan.

Ps we zagen dat de receptie ipadopladers heeft...