On the road @Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu On the road @Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

On the road @Samui

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

04 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Het is 8 uur als ik door de gordijnen naar buiten kijk. Het regent nog steeds maar veel minder als gisteren. We willen vandaag naar de hotsprings: Tamarind springs. We kleden ons aan en gaan ontbijten bij een tentje op de hoek. Jens bestelt zich een uitgebreid europees ontbijt en ik toast met mn hageltje. De eigenaar had buiten gebeld en ziet mn hageltje staan. Hij vraagt: Where do you get this from? Ik zeg: From my homecountry, I can't miss it! Hah hij zegt: zijn jullie Nederlands. Wij:Ja. Hij verteld ons dat Tamarind geen natuurlijke hotspring is en dat het misschien leuk is om een scooter te huren en de bezienswaardigheden van Koh Samui te gaan bekijken. Er is maar een rondweg en alles staat aangegeven in het engels en thais. Als we teruglopen naar het hotel besluiten we bij de balie te vragen hoeveel het kost en wat de voor waarden zijn. 200 bath voor 24 uur ( dat is 5 euro) Oke, dan gaan we vandaag toeren. Hihi gauw de tas inpakken, zelfs de ponchos worden ingepakt. Ook de bikini en de badhanddoek voor bij de spa. Als we beneden komen staat ons gele monster al klaar! Jens controleert hem even en dan kunnen we gaan. Lekker onvoorbereidt rondrijden! We gaan rechts op en het begint nog wat bibberig maar al gauw gaat het goed. We zien er niet uit door het potje op de kop. Het is een prachtige omgeving met grote rotsen, palmbomen en andere jungleplanten. Tamarind staat al best gauw aangegeven dus we slaan een weggetje in. Daarna komt er geen bord meer en we rijden en rijden en dan begint het ook nog te regenen. We stoppen, trekken onze ponchos aan en draaien ons om. Als we bijna weer op de grote weg zijn zeg ik dan gaan we toch ergens anders naar toe en vinden we Tamarind. Tsss.. We vragen wat we kunnen doen en wat het kost. Meeeeegaduur. Massage en zwemmen kost voor 2 pers 300 euro. Oke klaar! Geen wonder dat het top end bij lonely planet is. Ik word ondertussen 3x gestoken en als we de scooter weer willen starten lukt het niet. Hij gromt alleen. Aahh we bellen het hotel en ze vraagt me waar ik ben.. Tjsaa ik ben bij een tankstation links gegaan en nu zie ik planten. (ze wist niet waar Tamarind was) geen erg goede omschrijving. De receptie pakt het van me over en vraagt of iemand kan komen waarop ons hotel zegt: ja we moeten even wachten totdat iemand komt, maar het kan ook zijn dat niemand komt. WAT? De receptioniste loopt met ons mee en het blijkt dat we de steun nog oplaag hadden en dan doet ie het niet. Weer wat geleerd. We scootere verder over het eiland. Om half 1 krijgen we wat honger en komen toevallig bij een starbucks uit. We drinken lekker wat met een chocolade croissant. Jamjam. Met de dikke boedha buik gaan we op zoek naar de drie boedha's op het eiland. En daar vinden we ze een gouden met twee armen, een dikke witte en een met 18 armen. Mooi! (het is gelukkig droog!) We scootere weer helemaal terug naar onze kant en als we terug zijn, stoppen we bij ThaiThaiSpa. Ik doe een oliemassage en jens een rugmassage, daarna nog een manicure en jens een voetmassage. Heerlijk. En dat voor maar 700 bath. Ik ga even internette en dan trekken we onze fijne kleren aan voor een sjiek restaurantbezoek. We racen eerst naar Zico's ( hahahh moest aan je denken Laura) maar daar hebben ze alleen buffet dan racen we naar de andere kant van de straat naar The Chef. Heel sfeervol. Jens eet spareribs en ik taco's. Er stond banana fritter op de kaart maar we zitten propvol, dus weer op een volgende keer wachten.

• 04 Januari 2012 - 13:44

Mia:

HaHa ik zie het al helemaal voor me. Jullie op een brommertje met de pispotjes op de kop.Wel een heel avontuur geniet nog maar lekker. Kus Mia

• 04 Januari 2012 - 18:30

Hay En Wilmie:

Hee scooterfanaten,
    Nu hebben jullie wel het hele eiland overgecrosst of niet?
    Tamarind,is daar ook een soort sprookjestuin,waarin gigantische spinnen zitten?
    De massages bevallen goed zo te lezen, lekker ontspannend he!
    Wij nemen nog een zonnebankuurtje en bubblebad om de jaloersigheid te onderdrukken hihi.!
    Wij genieten van jullie leuke verhalen.
    Geniet maar lekker verder hoor

• 06 Januari 2012 - 14:01

Lau:

Wat heerlijk genieten! hier stormt het behoorlijk al een paar dagen. Waai bijna de a73 af met mn gebakje ;)
    Leuk dat je helemaal daarachter nog even aan me denkt ;)
    xx