Swimming time - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Swimming time - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Swimming time

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

05 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Om 8uur zijn we weer wakker en besluiten nog een dagje te scootere. We ontbijten weer bij Akwa guesthouse ; lekkere muesli met fruit en pancakes. We gaan op zoek naar waterval 1. We vinden alleen waterval 2 en tegen die tijd is het zo heet en zonnig geworden dat we geen zin hebben om waterval 1 nog verder te zoeken. We gaan op zoek naar een strandje. Bij 7/eleven kopen we maar even wat suncreme want die dachten we net nodig te hebben. Bij bophut resort en spa rijdt Jens de binnenplaats op (mega sjiek). We parkeren de scooter en lopen heel hard richting het strand en we komen uit bij een werkhutje omdat we niet voorbij de receptie wilde. Een werker laat ons door de poort binnen. En daar staan we dan bij een 5 sterren hotel aan het zwembad uitkijkend over de zee. We lopen naar het strand, zetten onze tas neer en willen net de handdoek eruit halen als een hotelman vraagt of we van het hotel zijn. Even twijfelen maar we zeggen nee. Hij zegt: Oke jullie mogen wel hier liggen. Pfuw. Omdat het niet zo'n geweldig weer was had ik mn bikini nog niet aan en ik durfde eigenlijk niet meer het hotel in te lopen heb ik op een afgrijselijke manier mn bikini aangedaan. Begin maar vast met lachen... Jens heeft de handdoek om me heen gehouden en ik heb gewurmeld totdat ik alles aan en uit had. Net als vroeger op vakantie als we die Duitsers andere bikini's aanzagen doen. Maja we kennen toch niemand en we wilde zonnebaden op het prachtige stuk strand. Na een uur pakken we alles weer in en gaan met de scooter weer naar ons gedeelte. Kunnen we even onze eigen zonnecreme pakken ( volgens mij is het geen zonnecreme die ik gekocht had, want we zijn allebei weer verfikt en er staat whitening op en 22 spf). Jens heeft twee gloeiende voeten en ik een tshirt afdruk op mn rug. We strijken ons in het hotel weer erg goed in en gaan naar ons eigen strand en zwembad. Het waait erg hard aan zee dus we gaan bij het zwembad liggen. We eten lekker verse ananas en kunnen heerlijk zonnebaden. De palmen houden net wat zon tegen dat het niet enorm heet is. Jens zwemt in alle verdiepingen van het zwembad en drinkt als ik slaap biertjes en red bull. Om 4uur denken we dat we genoeg verbrand zijn en gaan terug naar de kamer. We spelen ganzebord en kijken nog wat tv. Dan maken we ons klaar om te gaan dineren. We willen bij een tapastentje gaan eten verder op in een dorp, maar na een uur rijden en niks gevonden te hebben gaan we terug en eten bij Rose and Crown: spaghetti en padthai. Daarna gaan we bij een reisbureautje internetten en zien we een leuk nieuwtje! En vragen hoe duur het is om met de ferry en de bus naar Surat Thani airport te gaan. Het valt erg mee. We gaan morgen boeken want ons geld is bijna op en we moeten de scooter betalen. We leveren de sleutel in en er is niks met de scooter dus dat is een gerust gevoel.. Nu lekker slapen

• 05 Januari 2012 - 15:06

Hay En Wilmie:

Jullie lijken op iemand ,die ook bij Hilton gaat zwemmen hihihi.
    Fijn dat jullie flink wat kleur opdoen,maar insmeren met tandpasta!!!
    Nou en dat wurmen met de bikini ook nog gelukt!! Geniet nog maar.
    veel liefs

• 05 Januari 2012 - 18:10

Lindie:

hahaha wurmen in de bikini achter een handdoek, niet gedacht dat je dat ooit zou doen!! hahaha, maar groot gelijk heb je, seize the moment en lekker genieten. Denk dat ik wel het hotel was ingelopen...;-)
    maar dus weer lekker weertje als jullie zonnebrand nodig hebben. Die wind is dan wel typisch voor de tijd van het jaar. Was bij ons ook, hebben paar dagen alleen bij de pool gelegen.
    Wanneer vliegen jullie weer naar Bangkok?
    Vandaag bij consultatiebureau geweest: Stijn weegt 4510 gram (zo zwaar was Paul bij de geboorte...oef!) maar alles was perfect, hij zit met alles precies op de curve van de gemiddeldes, echt een modelkind (zegt de moeder hahaha)
    Nou nog even genieten van the beach en dan kunnen jullie in BKK weer cultuur snuiven. Dikke kus uit stormy Offenbek