The roadtrip continues - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu The roadtrip continues - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

The roadtrip continues

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

27 December 2010 | Costa Rica, San José

Haa,
Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne kerst gehad.

Van Puntarenas zijn we doorgereden naar PLaya Flamingo waar we in de holywood hills van Costa Rica terecht kwamen. Super mooi en veel beter ontwikkeld dan de Caribische kant. Hier schijnt ook heel erg het zonnetje dus maar beter dat we vertrokken zijn.
Het was wel moeilijk om op kerstavond (net als Josef en Maria) een kribbetje te zoeken. Maar het is gelukt bij Estrella del Fuego in de heuvels. We hebben een view van heb ik jou daar en een mooie hotelkamer. Tijdens onze tocht hierheen kwamen we verschillende arenas tegen waar stierengevechten gehouden worden. Lindie vroeg aan de locals wat er precies te doen was en op welke dagen. De fiestas bleken alleen op 1e kerstdag te zijn, dus we besloten om in Matapalo (hier vlakbij) naar de fiesta te gaan. Er stonden allemaal eetkraampjes, een reuzenrad en de arena voor het stierenvechten. Ik vond het best spannend omdat de arena er niet zo stevig uitzag. Toch kochten we een kaartje (voor helemaal bovenin) hahaha. Ze hadden ons verteld dat het feest om 4 u begon en het stierenvechten om 6u dus wij waren er al vroeg bij. Maar om half 5 was er nog weinig te doen dus zijn we bij een Soda gaan eten. Na het eten zijn we in de arena gaan zitten mensen kijken en pas om half 9 begon het stierenvechten. Wat een spektakel. Je kunt je het niet voorstellen hoeveel jongens en mannen in de ring stonden om als afleider te dienen. Je hebt een matador (man met rode lap) en een rachero (man die probeert op stier te blijven zitten nadat deze is "losgelaten".) BInnen 5sec ligt de ranchero er af en gaan de afleiders rennen om de stier gek te maken. De derde stier El Capricio stond al te snuiven toen hij achter het hek stond en renden zo het hek in, dat afbrak. Slik. De cowboy met lasso die de stier moest vangen kreeg een rechtse van de stier waardoor het paard gewond raakte en de cowboy eraf vloog. DEze werd door een gat in het hek naar de ambulance geschoven. Al met al een spannende belevenis.

Om half 10 zat ik vol met muggenbulten en werd het toch wel koud met een korte broek dus gingen we terug naar het hotel.

Vandaag en gisteren hebben we lekker op het strand gelegen en gisteravond gingen we eindelijk sjiek uiteten voor kerstmis. Het enige restaurant wat er niet als een beachbar uitzag was Carlos y Carlos aan de wat grotere weg naar Playa Flamingo. We werden daar helemaal in de watten gelegd met kipkroketjes van de chef en brood. ALshoofdgerecht aten we allemaal pasta en voor het eerst namen we een toetje. Je raadt het al Chocolate cake. MMH. Propvol gaan we naar de kamer een film kijken op de amerikaanse zender als we zien dat heel New York door een grote blizzard stilligt. Slik. Kunnen we 31 dec nog wel naar huis. In de afristbroek en de wandelschoenen willen we liever niet vastzitten in New York. hahahah.

Tot snel!
Kus

• 28 December 2010 - 12:05

Oma Toos:

hier ligt nog sneeuw en ijs resten
    spiegelglad
    wilmie en hay zijn komen lopen en hebben hier soep gegeten
    en hay kijkt de tv na, die had kuren

ik hoop dat het overstappen in new york goed gaat
    heel veel groeten van oma

• 28 December 2010 - 14:09

Hay En Wilmie:

Hola kids,

Airport newark is weer open en in brussels komen vliegtuigen uit NY met vertraging aan...dus hopenlijk gaat de situatie zich stabiliseren.We zien dat het bij jullie 26 gr. is!!!Dat is een gigantisch temperatuurverschil als jullie aankomen.Pap neemt de jassen mee en een extra fleecedekentje,ook proviand!!?
    Wat goed dat jullie bovenin zaten bij de rodeo, want als zo'n stier over de reling gaat ben je nog niet gelukkig!!
    Wel spannend he!
    Geniet nog maar lekker en tot gauw
    Pap en mam