happy new year - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu happy new year - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

happy new year

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

30 December 2010 | Costa Rica, San José

Vandaag moesten we van playa grande naar san jose terug rijden, omdat morgenvroeg onze vlucht om 9u vertrekt. Het was weer een hele belevenis. Na een geitenweg van 10 km komen we op de weg van nicoya naar de interamericana die bekend staat om zijn politiestops. En ja hoor wij worden ook aangehouden door een politie. We krijgen meteen de zenuwen. Hij zegt dat we 92km reden waar we maar 60 mogen. Lindie zegt dat het niet waar is. De politie zegt dat hij met de lasergun gemeten heeft en dat we nu meteen 300 dollar moeten betalen ahhh Tolk Lindie zegt dat we dan erst naar het politiebureau gaan e niet hier op de weg betalen. Hij gaat onze id's bekijken en zegt dat als we niet betalen jens naar de gevangenis moet. Opeens krijgt Lindie een ingeving dat ze op het costa rica forum gelezen had dat je de naam van de politie moet opschrijven. paul stapt uit en gaat met de politieman praten, jens pakt de pen en lindie schrijft de naam maar dan ziet de politieman he en begint tgen lindie te flippen of ze nog meer problemen wil. Uiteindelijk zegt hij dat we gewaarschuwd zijnen door mogen rijden. Pffuw dat hadden we niet gedacht.

Onderweg kome we nog 5 politiestops tegen die al andere hebben aangehouden. Heb stijf gezeten totdat we er bijna wsren.

Nu zijn we bij dos palmas in allejuela bij de airport, waar we weer nederlands kunnen praten (de eigenaar is nederlands dus ook nlse standaarden)

ik hoop dat jullie een goede roetjs hebben. We hopen op champagne in het vliegtuig. Tot volgend jaar.
Kus

• 30 December 2010 - 20:00

*Maart,,:

Auk veur uch d beste winse!

• 30 December 2010 - 22:05

Hay En Wilmie:

Goastbusters!!!Goed gedaan zeg,niet betalen etc. stond inderdaad op het forum!!Wel nog een spannend avontuur, zo op het einde van jullie vakantie, zeg!!Hoop dat alles nu verder soepeltjes gaat verlopen.
    Een gezellige jaarwisseling in het vliegtuig en tot heel gauw.
    Liefs mam en pap.

• 31 December 2010 - 09:08

Hay:

Dachten die even de Gringo's flink af te zetten.! Nou als je toch zeker weet, dat je niet te hard gereden hebt is dit de goede manier ...goed gedaan hoor!
    Alle vier ene goeie roetsch en see you in Brusselles.
    Pap

• 31 December 2010 - 11:59

Davine:

Jeetje, wat een geluk uiteindelijk!
    Een goeie jaarwisseling voor jullie allemaal!

xxx Davine