On our way! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu On our way! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

On our way!

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

24 December 2011 | Qatar, Doha

23-12-2011
Om 17 uur vertrekken we naar ons overnachtingshotel in Frankfurt. Auto vol geladen en  vakantiespirit aan! Here we go! Na een stop bij mcdonalds arriveren we om 21 uur bij het hotel. Lekker uitbuiken en voorslapen.
24-12-2011
Al vroeg zijn we wakker van alle vliegtuigen die overkomen en de spanning dat we bijna gaan. Om 7 uur staan we op en trekken ons vakantiekleren en wandelboots aan! Wowie! Even genieten we van ons zelfgesmeerde broodjes met thee en een Duits kinderfilmpje ( want de tv doet het niet meer) en dan slepen we alles weer naar beneden om te wachten op het shuttlebusje dat ons naar het vliegveld brengt. In nog geen 15 minuten zijn er en worden we afgezet bij terminal 1 hal A. Een paar minuutjes later verschijnt onze vlucht en jawel hoor we moeten helemaal naar 663 om in te checken. Enkele minuten later, lamme armen en vier verkeerde hallen verder komen we aan bij de Qatar airlines balie en kunnen we inchecken bij de fast drop off balie, omdat we al ingecheckt hebben gisterenmorgen. De balievrouw vertelt ons dat ons koffer meteen naar Bangkok gaat. Ik snap het niet meteen en zeg nee we moeten onze koffers nog hebben in Doha. Nee zegt de vrouw meteen je hoeft hem niet meer in te checken in Doha. Ow, wij als wellknown vliegers maken ook nog wel eens een denkfout..(komt waarschijnlijk ook omdat we de denkmodus uit hebben ivm vakantie hihihi). Na weer enkele km gelopen te hebben arriveren we eindelijk een half uur voor tijd bij onze gate B44. Even ipadte en dan mogen we het vliegtuig in. In het vliegtuig wordt ik erg misselijk en hangen boven een wcpot in een vliegtuig is bepaald niet smakelijk. Bleeh. Na een uur trekt het weg en zijn we op de helft van de vlucht. Dan krijgen we ons snackje en flink wat cola om de buikpijn tegen te gaan. Als we landen zegt de flight attendant dat we niet van de luchthaven afmogen. Tien uur wachten op een vliegveld noway!!! We vragen of we bij immigration mogen vragen of we toch naar het hotel mogen. Ja dat mag maar onze baggage blijft in de transfer ruimte ofwe moeten er minimaal 3 uur op wachten. Aaah dan maar zonder koffer naar het hotel. De douane doen ook al niet makkelijk en onze chauffeur van het hotel vinden we niet dus gaan we met een 'taxi' naar het hotel dat er voortreffelijk uitziet NOT! Ik slaap vannacht met mn kleren aan. Wat zal ik er morgenvroeg om 5 uur splendid uitzien.. Nu gaan we even wat eten zoeken, al ben ik daar ook nietecht blij mee. Morgen vliegen we weer om half 8 verder. In bangkok weer nieuwe avonturen...

• 25 December 2011 - 08:53

Hay En Wilmie:

Heey vakantievierders,
    We zien al meteen dat jullie je flexibel opstellen:that the way....
    We genieten mee van jullie avonturen en volgen jullie op de voet. Je moet er wat voor over hebben om een stempel in je paspoort te krijgen.
    Goede reis naar het land van de glimlach.
    Veel liefs

• 25 December 2011 - 09:21

Paul, Lindie & Stijn:

Oh jee, zonder koffer de nacht doorbrengen, dat is niet hoe je je het voorgesteld had. Scheisse zeg! Leuk voorproefje voor de rest van de avonturen ;-)
    Nog 2 uurtjes en dan zijn jullie al lekker in Bangkok en kun je vast alweer lachen met wat je tot nu toe hebt meegemaakt.
    Wij zijn jaloers, mijn avontuur van de dag was de poepluier van Stijn vanmorgen...ook heel spannend hoor hahaha!
    Kan niet wachten tot de volgende update, dikke knuffel van ons!! X