On tour with mister Wanchai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu On tour with mister Wanchai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

On tour with mister Wanchai

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

27 December 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag 27.12.2011 zijn we al om 5:15 gestaan we hebben namelijk een lange trip voor de boeg naar Kanchanaburie ( Erawan Waterfalls en de River Kwai ). Om 6 uur onder bij het hotel aangekomen stond onze taxidriver Mr. Wanchai al op ons te wachten maar eerst hebben we nog ontbijt gehad we dachten dat we de eerst waren maar een aantal zeer irritante engelse waren ons reeds voor. Volgens mij waren ze nog eerder als ons wakker haha... Na het ontbijt zijn we gelijk vertrokken we reden gelijk de file in om 6:30 maar dat vind ik niet gek in een stad waar bijna 8.2 miljoen mensen wonen, maar na de tolweg te hebben gehad ging het gas erop bij Mr. Wanchai. Om 8:30 kwamen we aan in Kanchanaburi maar toen moesten we nog 70 km de bergen in naar het park, eindelijk daar aan gekomen was het nog niet druk en ook nog niet warm maari daar kwam snel verandering in een hoop vette russen kwamen ons al voorbij. Bij de 3de waterval hebben we effe gestopt voor wat verkoeling Jens is even het water in geweest maar dat was aardig koud brrrr. Vervolgens zijn we verder geklommen tot de 5de waterval very heavy zo'n klim. Daar aangekomen vonden we dat we wel genoeg bezweet waren en zijn we weer bergafwaarts gegaan, we waren om precies 12 uur weer bij de parkeerplaats daar hebben we koud water en vers fruit gehaald heerlijk !! Daarna weer de auto in en op weg naar de river kwai. Na een klein tukje komen we al aan bij de brug. Leuk! Net als in de film. En dan komt ook nog meteen de trein aan. Kunnen we die ook meteen filmen.na 10 minuten hebben we de brug wel gezien en besluiten we naar de cemetary te lopen! Goed idee hoor. Anderhalf uur door de hitte lopen. Onder het lopen komen we nog een standje tegen waar een kleine tijger ligt. Jens vliegt er op af en maakt foto's. We zijn helemaal op als we er bijna zijn, en dan pakken we toch maar een tuktuk voor de laatste 5 meter. Even kijken en filmen en dan terug met een scootertuktuk ook handig. Pap rijdt 40km dus we hebben een fijn briesje en zijn binnen 5 min weer terug bij de brug waar mister Wanchai al op ons staat te wachten. We zeggen dat we enorme honger hebben en nog even bij de floating restaurant willen eten. Jens bestelt een megagrote spies met friet en ik knoflookbrood. Dan met de volle buik op weg naar huis. Half4 vertrekken en half 7 bij het hotel. Bekaf en gewassen op bed luieren. Straks een crepe eten als het wagentje er staat.

• 27 December 2011 - 14:55

Mia:

Geweldig jullie reisverslagen ik kijk er iedere dag naar uit is wat afwisseling in mijn leuke leven ha ha !Geniet er van. knuffel van Mia

• 27 December 2011 - 17:02

Lindie:

Haaaaaaaa wat hebben jullie weer een drukke dag gehad, maar wel supermooi Erawan he!! En waren er ook nibblevisjes waar Jens een duik heeft genomen? Ben benieuwd naar de fotos hiervan. Hihi wij hebben ook bij floating terras gezeten, ik had toen uiensoep besteld (was water waar paar rauwe uienringen in dreven hahaha). Wat is de rest van de planning??
    Oh ik wou zo graag dat ik bij jullie was. Geniet maar lekker voor mij. Heeft Jens ook al de bananenfritter ergens geprobeerd?? xxx

• 28 December 2011 - 10:42

Kim Heines:

Ha Rian en Jens!

Wat klinkt dat allemaal heerlijk, zeg! Het is vooral leuk om in gedachten alles mee te maken met jullie... Ik zie 't ook nog zo voor me: Bangkok, Kanchanaburie... Ben nu al benieuwd naar jullie foto's!
    Geniet er maar goed van samen!

xxx Kim

• 28 December 2011 - 13:00

Rian:

Het leuke is. Jens heeft dit verhaal geschreven, maar niet verteld dat hij alleen met een teen in het water is geweest. Hij vond de vissen toch wel erg groot. Lindie zei dat het kleine nibble visjes waren maar deze zijn wel erg groot... Haha verder was het erg prachtig daar. Nu ga ik ons koffer inpakken. Om 11u gaan we naar het vliegveld. En dan naar khao lak en kho sok np om olifant te rijden en te zonnen. X