Busted! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Busted! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Busted!

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

17 September 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Al vroeg werden we wakker, zo tegen 7 uur. Vervolgens zijn we gaan ontbijten in de lobby van ons motel. We hadden de auto al gepakt en konden dus na het ontbijt gelijk aanrijden. Eerst stond de Glen Canyon dam op het programma. Erg indrukwekkend en heeeel hoog. Na een half uur zijn we verder gereden richting Flagstaff zo'n 275 km verder, maar opeens hoorde we sirene en werden we verzocht te stoppen. oeps the police. ( we rijden van een 80 miles zone in een 65 zone) Jens mocht uitstappen en meekomen met de cop. Hij kwam terug met een fixe bon voor 19 miles te hard gereden te hebben, gelukkig heeft hij er 10 miles kunnen afpraten. We zijn dus maar rustig aan verder gereden. Rond half 12 kwamen we aan in Flagstaff, maar de kamer was nog niet gereed. Tijd voor een ritje door de stad. We kwamen over een stuk van de historic route 66. En kwamen weer een gezellig lunchtentje tegen waar we heerlijk club sandwich eten. 's middags zijn we lekker gaan liggen aan de pool. Heerlijk effe relaxen. Rond 6 uur gaan we op zoek naar een eettentje. Ik heb al wat voorwerk gedaan uit de lonely planet. We gaan eten in historic down town. Het wordt een internationaal tentje waar we kipsalade en falafal eten. We zijn vroeg gaan slapen om de volgende dag vroeg op te staan om naar de Grand Canyon te gaan. De grand canyon was weer even rijden, maar we waren er vroeg. Binnen in het park gaan we meteen naar het bezoekerscentrum gegaan, om te kijken voor een wandeling. We kiezen hopi point uit. Met twee bussen gaan we naar het punt en we kijken zo over de canyon uit wauuuw wat groot en diep. We konden van de ene naar de andere kant kijken wel 100 kilometer. De wandelroute gaat vlak langs de canyon en onderweg stoppen we even voor een picknick Jens een blueberry bagel en Rian een met aardbei mmmmmmh. Onderweg komen we veel beesten tegen o.a mule deers, elks, eekhoorns en kangoerou ratjes. We moesten zelfs een maal stoppen toen een kudde elks overstoken. We zijn gelijk de auto uit gesprongen om te filmen en foto's te maken. Terug gekomen bij het hotel gaan we nog even zonnen bij de pool en vanavond gaan we naar de diner Denny's. Morgen staan we weer vroeg op om door te reizen via route 66 naar Josha Tree en eindbestemming Palm Springs.

• 17 September 2012 - 10:20

Lieke:

Ennuuhh... waar blijven die foto's??

• 18 September 2012 - 02:11

Rian En Jens Feuler - Schmitz:

Gelukkig alleen een bonnetje en dat viel eigenlijk ook wel mee... Hihi wel eng. Jens moest wel 15 min in de politieauto zitten.