Trees and Palms - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Trees and Palms - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Trees and Palms

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

18 September 2012 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vanmorgen bij het uitchecken hadden we weer onze usual discussie over de belasting. Booking heeft waarschijnlijk een vertaalfout gemaakt waardoor op onze reservering staat dat we de belasting in de totaal prijs hebben, maar bij elk hotel moeten we die apart betalen. Ik heb nu al 3x booking aan de lijn gehad en 3x mijn gelijk gehaald wat totaal op al bijna 75 dollar staat. Nadat we weg konden rijden konden we 443 km op een weg richting Roys rijden waar de legandary route 66 konden rijden. Om half 11 slaat de honger al roe en we stoppen lekker bij een bakkerijtje waar we lekkere buns en aardbeien kopen. Jam! We moeten erg plassen als we bij Roys aankomen en besluiten om en om te aan anders moeten we alles bijelkaar zoeken tomtom, tas enz. Als Jens terugkomt lopen de tranen over het gezicht. Bleeeh vies zegt ie. Hou jij het maar op! Mmh als Jens het vies vindt dan houden we het maar op. Roys stelt niet veel voor, maar de route 66 prints op de weg zijn wel erg leuk. Ondertussen is de thermometer ook weer opgelopen tot 100 farhenheit. Pfoef. Volgende bestemming is Joshua Tree waar mooie cactussen groeien en gekke steenstapels zijn ontstaan. Maar hoe heter het wordt, hoe minder dorpjes er zijn en des te minder benzine we hebben. ohjee. Als Jens de airco uitduwt weet ik dat we echt weinig hebben. Ik ga naar poi's zoeken op de tomtom. Het volgende benzinestation is 51 km verder op de route. Oei! Hij vraagt ook nog of we onverharde wegen willen vermijden. Neeeee kortste route naar the gasstation! En dan moeten we een zandpad op. Jens krijgt een paniekaanval en ik een zweetaanval. Met nog 60 miles in de tank komen we aan in het dorpje 29 palms en gelukkig zijn er benzinestations. TANKEN! Met weer een rustiger gevoel rijden we richting Joshua Tree. In twee uur rijden we de route door het park en zien de joshua tree cactus, smoke trees, ocochillo cactussen en vele gekke opeenstapelingen van stenen die door de magma in de aarde zijn gevormd en naar boven zijn geduwd. Om half 5 komen we in Palm Springs aan waar we kunnen inchecken in Days inn.  Het is prachtig hier. Heel veel palmbomen en het hotel ziet er al stukken beter uit dan onze vorige twee motels. Even alles uitladen en dan gaan we opzoek naar een eettentje. We vinden een gezellig, maar zeer ouderwetse diner waar de gemiddelde leeftijd denk ik boven de 60 uitkomt.  Het eten smaakt heerlijk en ik kan tussendoor mijn verhaaltje typen.

• 18 September 2012 - 09:12

Pap En Mam:

Nu weet je wat de gemiddelde leeftijd is:66 +!!hihi.
    Bij Roy's kon je ook tanken!!Gelukkig alles weer goed gekomen.
    Booking.com zal je ondertussen wel kennen en als ze een vertaalfout hebben in hun site is dat hun probleem!!Toch.
    Zo hebben jullie the police-ticket er weer uit geslagen.
    Liefs pap en mam.

• 18 September 2012 - 09:38

Lindie:

Oh man, wat maken jullie toch allemaal mee! Jens de beruchte driver, jeetje! Begint wel een beetje een patroon in te komen...hopelijk laatste x busted!
    Gelukkig dat je zo'n harde tante bent met onderhandelen!! :-)
    Hoe ervaren jullie het rijden, die kilometers maken elke dag? Valt dat mee of tegen? Jullie stoppen natuurlijk wel veel onderweg. Nu dus 2 dagen relaxen in Palm Springs? Geniet maar lekker, hier heeft de herfst z''n intrede gedaan.xx

• 18 September 2012 - 16:05

Rian:

Ja zei ik ook al tegen Jens steeds op vakantie komt de politie achter je aan. Gelukkig was hij aardig, maar we waren net in de 65 miles zone die we niet gezien hadden. Het rijden is wel lang steeds, maar we hebben leuke pauzes. Hier in Palm Sprigs is het bloedheet. Koelt snachts af naar 39 graden hahah.

• 21 September 2012 - 14:39

Lieke:

Hee Rian,
    Leuk om je avonturen te lezen ;) Jaloersheid heerst!
    Wij missen je wel op het werk! Hebben de snoep pot vandaag voor de verandering maar eens aangevuld.
    Met een beetje geluk zit er donderdag nog iets voor je in ;)
    Geniet er nog maar van samen!
    Groetjes