Last stop - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Last stop - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Last stop

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

25 September 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een prachtige route langs de kust en een stop in het kustplaatsje Monterey komen we in het frisse San Francisco aan. 's morgens kleden we ons warm aan om een lange stadstour te gaan maken. we parkeren de auto in de buurt van de haven. Als we de straat uitlopen zien we gelijk Alcatraz liggen en lopen verder over de boulevard richting pier 39. Bij pier 39 liggen zeeleeuwen die veel geluid maken. je hoort ze al van veraf. We lopen verder door Fisherman Wharf waar veel kraampjes en winkels zijn. Als we naar de pier lopen voor tickets naar Alcatraz zien we dat ze tot dinsdag al uitverkocht zijn. Balen! Dan bewonderen we het eiland van de pier. We verdienen een heerlijke Mocha Caramel en Thee bij Starbucks met een plak cake! Jammie! Dan komen we bij de cable cars aan. Deze zijn erg beroemd en kenmerkend voor San Francisco. We zien de plek waar ze moeten keren en besluiten de dikke heuvel op te lopen voor de cable cars uit. Zo kunnen we ze goed filmen en knippen. Het is een stevige wandeling naar boven, maar het uitzicht is het waard. We komen ook langs Lombard street, de meest bochtige straat van de wereld. Weer een hoogtepunt! Ondertussen is het alweer lunchpauze en eten we samen een BLT sandwich bij een klein koffietentje. De buik is weer vol en gelukkig zijn we over de top en hoeven we nu alleen maar naar beneden. We pakken vanmiddag lekker de film; End of watch! Zeer spannend en het ging over LA dus extra leuk. Om half 5 komen we verduzeld uit de film. We hebben beetje te dichtbij gezeten. Nu weer de 5 km weg aflopen naar onze auto. Bij het hotel zijn we helemaal bek af en bestellen lekker lasagne die ze aan de deur komen brengen. Vanavond is het lasagna en HBO!

Vandaag staan we wat later op, rustig ontbijten en we weten nu hoe het gratis parkeren werkt in SF. Op de planning staat vandaag het Golden Gate park met de Japanse tuin en de GG bridge. We zetten de auto vlak onder het park en lopen lekker door het park heen. Het is nog best vroeg, maar joggers en fietsers zijn al in de weer. We lopen eerst door Shakespeare park en dan naar de Japanse tuin. Vanuit de tuin naar GG Bridge lijkt het best te doen dus we gaan naar de brug lopen. Hahahah een kilometer voor de brug draait de weg waar we lopen af en gaat een ander park in. Daar lopen we verder en de weg begint ook nog heuvelachtig te worden. Uiteindelijk hebben we (na berekeningen op google maps) meer dan 12 km gelopen en alleen een puntje van de brug gezien. We hebben wel een fijne route door bossen en parken. Om 12 uur zien we een busstop en de bus komt vrijwel meteen. Hop on the bus. In het centrum trakteren we ons op een sunday brunch met scrambled eggs en ceasar salad. Om 13 uur pakken we de bus verder naar de pier, waar we rondlopen bij embarcadero en ferry plaza. Daar zijn allerlei kraampjes en optredens. En dan kunnen we weer met hetzelfde bussticket helemaal terug naar onze auto. Half 5, ik spring een gat in de lucht als ik de auto zien en ben blij als ik erin zit. Lekker naar huis, benen omhoog en bijkomen. S avonds eten we om de hoek bij Heidis restaurant.

De laatste dag SF en vakantie! We beginnen weer met een lekkere bagel en toastbrood en Jens drink cranberrysap als start voor de laatste dag. Rustig rijden we naar het centrum bij Marina District waar we goed de brug kunnen zien. Eindelijk ! De laatste dag zien we hem dan fatsoenlijk. Even wat foto's en dan zetten we de auto weer vlakbij Fishermans Wharf. 4 uur gratis parkeren. Wij slenteren lekker door de haven, drinken weer een Starbucks en genieten van het zonnetje! Lekker een beetje sjuume! Als afsluiter eten we bij een italiaans restauranteen salade met brood. In de haven zit ook de bekendste bakkerij van SF is waar brood wordt gemaakt dat Sourdough heet. De bakkers staan voor een etalage het brood te kneden en te vormen in krabjes, schildpadjes en zelfs een mega krokodil. We kopen er broodje voor morgen in het vliegtuig en het ruikt heerlijk! Vanavond moeten we onze backpacks klaarmaken en in de auto puinruimen. Een groot stofnest en papiertjes. Als we morgen de auto inleveren hebben we zo'n 7200 km gereden in 20 dagen. Tot woensdag.