Beestenboel - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Beestenboel - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Beestenboel

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

15 December 2010 | Costa Rica, Monteverde

Hier in Costa Rica is er een uitdrukking voor reizigers die de 29km onverharde weg naar Monteverde overleven: I survived the road to monteverde.Een 4x4 was dus geen overbodige luxe voor dit laatste stuk, hobbel-de-bobbel! :D
De route hier naar toe was prachtig rondom het meer van Arenal. De zon scheen en de weg was gewoon goed in het begin. Al snel zagen we 4 neusbeertjes, zo schattig! Gewoon langs kant van de weg.
Even later zet Jens ineen de auto aan de kant, hij had een mooie vogel gespot, snel fotograferen dus. Heel mooi, maar nog mooier was dat we in dezelfde boom een toekan zagen die uit een kokosnoot zat te eten. Hoe exotisch kan 't worden?? Wow, echt prachtig! Onder het foto knippen worden Jens en Lindie aangevallen door killer ants. Lindie heeft 2 beten maar Jens heeft zijn hele schoenen vol. Rent de traat op en schopt zijn schoenen uit. Flipt helemaal al hij ziet hoeveel het er zijn. whaaaa.
Eenmaal in Monteverde aangekomen zag 't er een beetje krottig uit en bij onze eerste selectie hostal uit de Lonely Planet zijn we nog niet eens naar binnen gegaan.
Onze 2e selectie lag meer uit het dorp, het woud in, echt 1,5 km van de ingang van het National Park.
We kwamen hier aanrijden, Mariposa B&B, echt geweldig! Paul instrueert ons onze mond te houden, geen Spaans te gaan praten en niet te laten merken dat we het mooi vonden. Hij zou t woord doen en gaan onderhandelen...
We kregen eerst cabinas te zien en daarna een huis voor 4 personen met 2 slaapkamers met ieder een eigen badkamer, keuken, woonkamer en wasmachine!
Dit werd m voor ons dus voor Paul kon het spel beginnen. En het is hem weer gelukt!! Hij heeft $20 per nacht van de prijs afgepraat. De Quacker was ook wel onzeker, dus makkelijke prooi voor Paul hahaha.
Nu hebben we dus gewoon onze eigen casa!! :)
's Middags zijn we nog naar de kolibrietuin geweest, leuke beestjes maar moeilijk te fotograferen, ze gaan zo snel!!!
Ook opgegeven voor de night hike...
Die begon heel spannend vooral met onze zenuwen in het donker in het bos. Allemaal de kapuchons straks aangetrokken over ons hoofd en daar gingen we. Eerst zagen we een vleermuis en later vlogern er verschillende om ons hoofd. Maar de tarantula was veel enger die de gids ons liet zien. Huge! Niet normaal.
Daarna gingen we verder het woud in en hebben we werkelijk 0 [nul!!] dieren gezien. Dit was dus wel een teleurstelling, maar ja, that's nature!
Vandaag zijn we eerst naar de kikkertuin geweest en hebben we veel verschillende kikker gezien. Daarna gingen Jens en ik wandelen bij de Hanging Bridges. Heel mooi maar alleen weer op de weg er naar toe spotten we beestje. We denken een Skunk, Neusbeertje en een stekelvarken. (Er staan hier van die kaarten waar je de beesten op kunt identificeren)

Er is bijna overal wel internet en ik kan ook soms op Wifi met de telefoon, dus we houden jullie regelmatig op de hoogte.
x

• 16 December 2010 - 12:11

Hay:

Hola Chica's + Chico's,
    Nou wat maken jullie leuke avonturen mee en zien jullie interesante beesjes!! Ja de Kolibrie is echt "vliegensvlug", en daar zal ook wel dit woord van uitgevonden zijn, denk ik ? Ik kon hem ook niet filmen !!Ut is wel leuk zo'n vogeltje aan het werk te zien. Hoe is ut met de temperatuur, kunnen jullie er goed slapen?? Airco zeker? Ja s'nachts hiken in de duisternis natuurlijk zie je dan niks!! Wel leuk hè dat hiken...Geniet maar lekker , hier koud en regen en straks weer nieuwe sneeuw. Mam heeft gisteravond kerstrommel maarkt gehad in de klas en ben ik ook naar Helden gefietst. Van tevoren hebben we samen de Galery bezocht en hebben wat salades met frieten ge-eten. Liefs Pap + Mam

• 16 December 2010 - 14:26

Oma :

wat luek dat jullie zoveel ondernemen en overal fotos van maken. het weer is hier slecht regen en sneeuw !hay is door dat weer gelopen en was klesnat en heeft een broek van mij aan gedaan en die van hem op de ver warming. ik heb koffie ge maakt dat hhij warm wort
    heel veel groeten van oma
    uit nat en koud reuver.