the explorer - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu the explorer - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

the explorer

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

14 December 2010 | Costa Rica, Fortuna

ha,
ondanks de tropische buien besloten we gisteren om toch te gaan hiken langs de arenal vulkaan die niet zichtbaar was door de dichte nevel. Er waren 5 wandelpaden die eigenlijk allemaal aanelkaaar sloten en ons steeds dichter bij de vulkaan brachen. De vulkaan is al 6 wken niet actief maar normaal gesproken spuwt hij elke dag wel lava uit. Spannend dus! De tropische planten waren geweldig, de poncho's zeeeeer plakkerig. Bij nr 3 krege we een enorme boom te zien. Huuuge. It's amazing. We vervolgde ons pad tot de lavastroom van 1968: vanuit dit punt hadden we ee mooi overview naar het meer arenal maar de vulkaan nog steeds niet. Op de terugweg hebben we vele vogels gespot: toekans, mohawk chicken en kolibri en de harpij.

Toen we ons na de wandeling wilde opkikkeren met cola en chips zagen we dat de vulkaan zichtbaar was geworden. We namen gelijk foto's van deze 5 min of fame. Woehoe. Toch nog gespot. Na een korte relaxpauze gaan we door naar de volgende hike. The cerro chato waterfalls. Met een trap naar beneden om de waterval van dichtbij te bekijken. De beenspieren hebben het al zwaar. Maar het is er super mooi. De klim weer terug naar boven is minder. The bootcamp is er niks bij hihi. Om 5u zijn we terug en maken ons klaar voor het avond eten bij een echt costa ricaans tentje. Lindie eet zels volcano rice met wortellava. Na het eten gaan we weer terug en maken ons klaar voor te slapen.

Vandaag gaan we naar monte verde. Hopelijk hebben we daar ok internet.
Kus rian

• 14 December 2010 - 18:17

Pap En Mam:

Hee rainforesters....dat is zweten in zo'n poncho he! Maar ja, dat hoort erbij.Leuk om te lezen dat jij nu ook van hiken gaat houden!!
    De berichtjes zijn lichtpuntjes in de donkere dagen voor kerst.
    Veel plezier samen en vooral genieten.