Olifantentrekking en mangrovetocht - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Olifantentrekking en mangrovetocht - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Olifantentrekking en mangrovetocht

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

30 December 2011 | Thailand, Ban Khao Lak

29-12-2011
Om 7 uur gaat het wekkertje en we douchen ons lekker in de buitendouche. Heerlijk wakker worden.. We pakken onze rugzak in; poncho, extra kleren, sunprotection, koekjes enz voor de hele dag. We worden namelijk vandaag opgehaald (om half 9) voor een olifantentrekking en een canoentocht door de mangrove in Khao Sok National Park. We gaan eerst nog even ontbijten bij/op het strand. Echt magnifiek! Pancakes, vers fruit, allerlei warm eten, echte boterhammen.. Echt heerlijk. Ow dan moeten we gauw opschieten want het is al bijna half 9 en we moesten voor bij de receptie staan. Precies om half 9 komt het busje ons halen. We zijn met twee andere (Finse) stellen. Oath is onze reisgids vandaag en de chauffeur kan alleen maar Thais. We rijden ongeveer een uur voordat we aankomen bij de olifantentrekking. We worden verwelkomt met koffie, thee en cakejes. We moeten even wachten totdat de olifanten terug komen en daar komen ze... Whaaa wat zijn ze groot, zegt Jens. Onze heet Sue-An, een olifant van ( volgens mij) 5 jaar als ik het goed verstaan heb. Ze heeft mega slagtanden. We klimmen het houten hutje in en mogen via haar nek op het stoeltje gaan zitten. Dan begint het gehobbel.. Hihi echt heel leuk. De trekking duurt anderhalf uur. We gaan via de rivier meteen de jungle in. Heel erg mooi. Sue-An wil niet meer door het water lopen dus af en toe worden we een bergje mee opgetrokken. Wat een ervaring. We stoppen een bij een waterval waar we mogen zwemmen maar er zitten vissen dus wij kijken en rond. Om half 12 zijn we weer terug en rijden we via de apentempel naar de lunchplek. We krijgen heel veel Thais eten: kip zoetzuur, kip groenten, crunchy kip en gekke Thaise beekwatersoep met kleine sponsjes. De buik is weer vol en dan begint de canoetocht dwars door de mangrove. We worden vooruitgepeddeld door een meneer dus we kunnen lekker relaxen in de rubbere canoe. Jens filmt veel en we komen onderweg 3 mangrove slangen (zwart met geel) en een kleine rivierslang tegen. Apen zien we helaas niet. Om 3 uur zijn we bij de ophaalplaats en gaan we met het busje via de viewingpoint naar het hotel. Om half 5 gaan we nog even bij het zwembad liggen en dan gaan we nog even skypen met pap en mam bij de receptie. Lekker alle olifantengeuren van ons afdouchen en dan lekker op zoek naar een restaurantje. Na ht eten kijkt jens nog even tv en ik lees mijn boek. Echt spannend "Haar naam was Sarah".

• 30 December 2011 - 07:27

Lindie:

De mannen liggen nog in bed...en mama kon niet wachten om jullie verhalen al te lezen hihi.
    Het klinkt helemaal geweldig die tocht! Leuk he, de fantjes! :D Ook bananen gevoerd?
    Jammer dat we gister niet konden skypen, what about dit weekend? Gaan jullie ook relaxdagjes inplannen of iedere dag excursies? Hier blijven jullie tot na nieuwjaar toch? xx

• 30 December 2011 - 08:53

Hay En Wilmie:

Sawadee klap,
    Ook wij waren vroeg uit de veren om jullie verslag te lezen.Echt leuke ervaring op de olifant he! Filmen is dan extra moeilijk, door het schommelen hihi!
    Het is ook leuk jullie even te zien in het hotel,met skype via ipad.
    We wensen jullie gezellig doorhaaje in Patong en hopenlijk vinden jullie schnitzelparadijs!!
    Veel liefs !

• 30 December 2011 - 10:21

Omi:

hallo rian en jens
    nu is wilmie hier en is het gelukt om julie reis verhaal te kunnen lezen.

je maakt heel wat mee. ik kijk uit, naar jullie film,als je terug bent.

heel veel groeten van omi