The beach - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu The beach - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

The beach

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

01 Januari 2012 | Thailand, Patong Beach

30-12-2011
Vandaag slapen we uit voor ons doen. Gaan lekker rustig ontbijten en dan genieten van de zon bij het zwembad. Na een uur zonnebaden voel ik me niet zo lekker, denk te veel hete zon in een keer. Poef! Ga me lekker koud douchen en aantrekken. Dat helpt wel. Jens maakt zich op voor een Thaise masage. Auw auw ze kneed hem helemaal fijn. Ik ben blij dat ik er niet ook een genomen heb. Dan moeten we opeens versneld uitchecke. Ik had 14 uur in mn hoofd maar we moesten om 12 uur eruit en anders moesten we 2000 bath betalen. Daaag we flikker alles in het koffer en ik ga uitchecken terwijl Jens alles controleert. Ze moeten onze kamer controleren en het duurt bijna een half uur voordwt we groen licht krijgen en kunnen gaan eten. We eten bij het strand in het hotel. Jens eet zn eerste club sandwich hier in Thailand en ik een hawaisalade heerlijk, maar had me wat anders voorgesteld. Ik kreeg een uitgesneden ananas met erin ananas en vers gebakken kip met kerriesaus, zonder sla. Zag er in ieder geval exotisch uit. Om half 3 worden we door de taxi opgehaald om naar Patong te gaan. Twee uur rijden op de minuut na. De taxidriver weet niet waar hij moet zijn dus we vragen 5 mensen waar Club bamboo is. Hehe daar is het boven op de berg. We pakken alles een beetje uit en verkennen het terrein. Dan nemen we de shuttlebus naar het strand. We gaan op zoek naar een restaurant. We staan eerst gewoon 5 minuten om ons heen te kiken. Dit hebben we nog nooit gezien: zo'n drukte, zoveel mensen, uithangborden en gekroel. Ik zal het proberen te omschrijven. Op de boulevardstraat rijden taxi's auto's scooters tuktuks en alles doorelkaar. Op de stoep lopen allerlei soorten mensen: toeristen die aan het filmen en fotos aan het knippen zijn zoals ons, maar ook heel veel Thaien en kraampjesbemanning. Tussen de auto's en de mensen staan namelijk kraampjes op de weg die gebbqed vlees verkopen, crepes, rijstgerechtjes en aan de andere kant zijn nog kleine winkeltjes met souvenirtjes en kleren.dan denk je het gezien te hebben en draaien we Bangla road op.. Hahah dat moet je eigenlijk eens googlen. Elke 5 meter vraagt iemand of je naar de pingpong show wil, er lopen travistieten in showpakjes, er zijn megabars met keiharde muziek en superveeel mensen. En wij gaan in de massa op zoek naar een extra acu voor de videocamera. Wat een uitdaging! We vinden er ook geen. We boeken wel nog een tour bij een reisbureautje. Morgen gaan we naar koh phi phi van de beach. Op de terugweg lopen we via het strand waar de countdown party al begonnen is. Heel vet! Van 28 december tot 1 januari is er feest. Daar gaan we oudjaarsavond vieren. Als we terug zijn skypen we nog even met Lin, Paul en Stijn en pap en mam. Dan lekker slapen.
31-12-2011
Alweeer vroeg op, half 7. We worden vandaag namelijk opgehaald om half 8 om naar koh phi phi te gaan. Eerst gaan we weer lekker ontbijten en precies op tijd komen ze ons weer halen. Met een hele troep Thaien en aziaten gaan we naar de haven. Daar moeten we even wachten en we worden erdeeld over de boten. Wij zijn blauw. Jens en ik gaan achter op de speedboot zitten. Mam had ons getipt dat je voor de golven vangt en ziek wordt. Ook achterin gaat het al vrij hard. Een jongetje voor op wordt een keer weggeschoten het gangpad in van een golf.. Wow. Na een uur arriveren we bij het strand waar the beach is opgenomen. Het is heel onwerkelijk. Super blauw groen water, grote rotsten en jungleachtige planten op de achtergrond. Hier mogen we een half uur rondlopen en zwemmen. De volgende stop is snorkelen een eindje verder op zee. Dan krijgen we lunch in een houten hutjes restaurant op phi phi don island. Ik eet witte rijst met vers fruit en jens vanalles iets wat er ligt. Daarna eten we lekker pringles op het strand. Na het eten vertrekken we weer met de boot om te gaan snorkelen. Jens ziet heel veel vissen. Blauw, geel, groen en heel veel andere kleuren hebben ze. Na het snorkelen gaan we naar een ander eiland om te zonnen. Anderhalf uur zonnebaden, jippie. Het is wat bewolkt dus we gaan er tegen aan. We krijgen weer lekker verse ananas en meloen. Wat een bountyfeeling. Na anderhalf uur zonnen is het resultaat dat we twee gamba's zijn. Hoofd, schouders, knie en zelfs tenen zijn verfikt. Om 5 uur zijn we weer terug in het hotel en relaxen even in de lobby als mamma en lindie op het zelfde moment skypen. Hahah we bellen hun allebei even terug en gaan ons klaarmaken voor oudjaarsavond. Mooie kleren aan, haren gekamd en here we go. We eten eerst even en lopen weer over Bangla road. We drinken lekker koffie en thee bij Starbucks en lopen dan naar het strand om de nu al vele wish balloons de lucht in te zien gaan. Hoe meer 12 uur nader dea te meer wishballoons en vuurwerk. Bij het feest is veel trancemuziek. Wat verder op het strand hoor je wel allerlei muziek en kunnen we fijn het cuurwerk zien. Om 12 uur knalt het los. Super mooi en veel vuurwerk. Happy new year!

• 01 Januari 2012 - 07:59

Lin:

Sawadee-bi-mai (Happy new year!)
    Hebben jullie gister eigenlijk al gesproken dus weinig nieuwtjes hihi, lagen om half 3 in bed en nu is het 9 uur en kan ik niet meer slapen. Was gezellig bij Joep & Auke (wij hadden de auto op jullie oprit), er was veel siervuurwerk in de straat, heel mooi, niet zoals toen dat het net leek of je in Afghanistan stond.
    Stijn heeft in de wandelwagen in de woonkamer geslapen, blijkbaar nog geen interesse om met Sterre op 1 kamer te liggen hahaha.
    Nou vandaag nog even genieten van Patong en morgen vliegen jullie alweer door. Hoe is de weersverwachting bij Samui?? Wij hadden toen Jungle Club geboekt, maar helaas nooit geweest vanwege de stakingen en daarna was het volgeboekt.
    Dikke knuffel

• 01 Januari 2012 - 08:48

Hay En Wilmie:

Happy New Year too!!
    Tjeetje, we konden het niet meer hebben en zijn de video van Thailand gaan kijken, zodat we er ook waren!!
    Echt genieten he!
    We hebben geen kanjerprijs in de staatsloterij gewonnen.....jammer he?
    En nu aan Sonja Bakkeren vanaf maandag!!Anders kun je thuis de 2 liggende boedda's bekijken.hihi.
    Veel water drinken en goed smeren

Liefs ook van jullie vissen.