tropical rain - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu tropical rain - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

tropical rain

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

03 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Nadat we lekker een broodje van de subway verorberd hebben, lopen we nog even langs wat winkeltjes en pakken de tuktuk terug naar het hotel. Daar pakken we ons boek en gaan bij het zwembad relaxen. Ik voel me ziek dus na een uurtje gaan we lekker op bed rusten en naar de new years party op timessquare kijken. Hahha best gek wij hebben al 17 uur 1 januari en zij zijn aan het aftellen. Ik doe nog een keer een dutje en dan gaan we in hotel eten. Jens eet voor het eerst padthai en ik een salade. We drinken nog even iets en gaan dan youp van t hek kijken op de bnv zender. Best leuk. 02-01-2012We staan op om half 9 als we wakker worden. Alle koffers weer inpakken en naar het ontbijt. Om 10 uur worden we naar het vliegveld gebracht. Ik check ons uit en Jens sleept alles naar de lobby. Om 10 uur komt een lacherig mannetje ons oppikken. De koffers passen niet in zn auto dus er worden spinnen te voorschijn getoverd om de achterklap mee vast te trekken en een koffer op de achterbank. Hij wordt in de tijd dat we van het hotel naar het vliegveld rijden zo'n 20x gebeld en probeet steeds uit te leggen waarvoor hij gebeld wordt. We zijn blij als we op het vliegveld zijn. Om half 1 staat onze vlucht gepland. De baliemedewerkster vraagt ons of we interesse hebben om te vliegen via bangkok waarvoor we 4000 bath krijgen, ivm overboeking. Maar wij doen het niet. We moeten al genoeg vliegen. We hebben weer een half uur vertraging. De bus brengt ons naar het vliegtuig verder op. Het is een inimini toestel. Net zo'n watervliegtuig. In 40 minuten vliegen we van Phuket naar Koh Samui. Het is nog steeds vies weer en het vliegtuig heeft moeite met landen. We trekken weer op en vliegen nog 20 minuten rondjes totdat we weer proberen te landen. Nu is het wel een beetje eng met dat gewiebel en regen. Het lukt de 2de keer wel en we komen aan op Koh Samui openlucht vlieghaven. Heel tropisch. Ik ga kijken welke band de koffers komen, maar er is er maar 1. Hahha dat is makkelijk! We lopen met onze koffers naar buiten en er staat wel iemand op ons te wachten met mijn naam. Hij brengt ons in een paar minuten door de overgelopen straten naar Chaweng hotel. Modern, maar gewoon hotel. Chaweng cove resort is het zusje en daar kunnen we zwemmen. Maar nu is het geen zwemweer. Lopen met onze paraplu wat rond en bedenken ons dat we de ipadoplader zijn vergeten in Patong. He sjit balen! We bellen naar Club Bamboo om te vragen of ze hem gevonden hebben en willen opsturen, maar ze hebben hem niet 'gevonden'. Grrrr.. Geen oplader meer dus! We gaan met de taxi naar Tesco (een grote maxis) en gaan kijken voor een nieuwe oplader als we bij de apple store komen realiseren we ons dat de oplader een aziatische stekker heeft. Mmh dan maar wachten totdat we terug zijn in nederland. We kopen wel 2 donuts bij dunkin' donuts mmh jamjam. Lekker voor vanavond! Als we thuis zijn drinken we nog thee en koffie en gaan we door de regen op zoek naar een restaurant. Vlakbij vinden we Rose and crown waar jens alle sausjes vast voorproeft en weer padthai besteld. Ik eet lekker kip. Het begint nog harder te regenen dus we rennen na het eten met onze plu naar huis. Op de kamer typ ik mn verhaaltje weer bij en jens kijkt voetbal.

• 03 Januari 2012 - 10:55

Hay En Wilmie:

sawadee klap
    Tja tropische buitjes zijn er natuurlijk ook,maar erin vliegen en landen met een klein vliegtuigje....gelukkig is alles goed gegaan.Vanaf morgen gaat het weer opknappen daar bij jullie....hier westerstorm!
    Reisverzekering is voor verloren oplader!no worries
    Hoop dat je je niet meer ziek voelt, zodat je echt kunt relaxen.
    veel liefs ....

• 03 Januari 2012 - 11:00

Rian En Jens Feuler - Schmitz:

haa @mama nee ben niet meer ziek.. alleen als ik te veel gegeten heb.. ahahah vandaag lekker croissantje met chocola en hot choco bij de starbucks. vanavond gaan we weer op zoek naar iets lekkers aan de andere kant van het eiland. het enige nadeel is dat we dan allebie een kapsel hebben als bob en carla hahah niet zo mooi dus. xxx

• 03 Januari 2012 - 11:05

Marloes:

Lekker hoor allemaal! Heb even alle verhaaltjes bijgelezen. Beste wensen voor het nieuwe jaar en geniet er lekker van daar! Dikke kus x