Ready for take off - Reisverslag uit Manteca, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Ready for take off - Reisverslag uit Manteca, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Ready for take off

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

09 September 2012 | Verenigde Staten, Manteca

Na 11 maanden van plannen en uitzoeken brengt Lindie ons op 7 september naar Brussels Airport! We kunnen vertrekken! De backpacks zijn de avond van te voren ingepakt en stonden klaar om weer op reis te mogen. De check in, paspoortcontrole en bagagecheck lopen voorspoedig, maar we zijn wel lang bezig. Bij de gate trakteren we ons gelijk op Starbucks. Meteen in de American way of life komen. En dan het vliegtuig in... De eerste vlucht duurt ruim 9uur naar Chicago. In chicago moeten we al door de douane en moeten we de koffers opnieuw inchecken..dat is wel even haasten, maar dan blijkt ons vliegtuig er nog niet te zijn en hebben we een half uur vertraging. de vlucht naar San Francisco is propvol en duurt ellelang. Het is inmiddels 3 uur snacht voor ons als we aankomen. In SFO hoeven we niet meer door de douane en onze koffers staan al bij de band als w bij de bagagebelt zijn. Dat gaat lekker snel! Met de airtrain gaan we naar Dollar rentalcars en we krijgen een best grote Nissan Versa, waar we een hele meicaanse famlie in kunnen vervoeren. We stellen de tomtom in en rijden (met minieme foutjes) zo naar Manteca waar ons Best Western hotel ligt, vlak bij Yosemite NP. We vallen meteen in bed.. Moeeeee! Alleen is het in NL inmiddels 7 uur en willen men ogen niet. Jens slaapt redelijk, maar ik ben bijna op 4 uurtjes na de hele nacht wakker.

De volgende morgen staan we vroeg op, we hebben knor in de buik na 16 uur geen eten. Een real american break fast past er dus wel in. Waffles, tea, muffins, scones en toast yummie! En dan vertrekken we naar Yosemite NP dat toch nog 3 uur rijden is door hoog gebergte. Super mooie views en landschappen. We rijden naar Yosemite Valley, waar we eerst iets eten en dan onze wandeling gaan zoeken. Ondertussen stoppen we wel 5x om foto's te knippen. In de Valley zoeken we onze kleine wandeling..de lower yosemite fall trail waar je schijnbaar super mooi view hebt over de 5 na grootste waterfall en half dome. Wij vinden de wandeling, maar een ranger vertelt dat de waterfall droogt staat.. Ahhh neee! De wandeling is leuk, kort en evengoed mooi. Precies goed voor ons! We hebben zelfs de wandelschoenen aan! Net echte.... Om 3 uur zijn we terug bij de auto en vertrekken terug huiswaarts. Halverwege houden mn ogen het niet meer en tuk ik weg. Om 6 uur zijjn we weer bij het hotel..

Morgen gaan we op doorreis via Sequioa NP en Death Valley naar Las Vegas, weer een lange rit..dus we gaan vroeg slapen.

• 09 September 2012 - 09:37

Pap En Mam:

Hey Guys,
    Congratulations and good yourney. Wat al een leuke avonturen en dan echt de walkingboots aan...goede aanpak!We zitten er bovenop zoals jullie may be merken, want we vinden het superleuk en zijn benieuwd wat jullie er van vinden. Death valley is echt suoer heet en Vegas ook.Dus lekker genieten.
    Liefs pap en mam

• 09 September 2012 - 15:24

Lieke:

Suupppeeeeeeerrrrrrrrrrr vet!
    Enne, niet stiekem gaan trouwen in Vegas hè ;)