Beat the heat - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu Beat the heat - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

Beat the heat

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

12 September 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

We parkeren de auto bij aankomst in de parkeergarage van het Riviera hotel. Vanuit de parkeergarage worden we meteen het casino in geschoten...Whoa! Wat een mensen, geluiden en een grote hallen. We gaan op zoek naar de hotelbalie om ons in te checken en dan met alle bagage naar kamer 608 North tower. En dan lekker slapen.

We slapen wat "uit" en gaan rustig ontbijten bij Denny's. Mmh chocolate chip pancakes en een omelet tosti. Vandaag gaan we de strip bewandelen en hotels bekijken. Er is namelijk heeeel veeel te zien. Bij de Bellagio zijn enorme roltrappen die ons langs de fonteinen leiden, in The venetian varen gonsolo's, in Mandalay bay zwemmen haaien en de entourage maakt het leuk om alles te bekijken. We zijn de hele morgen en halve middag aan het lopen. Het is erg heet buiten, maar gelukkig lopen we van airco naar airco. Met de monotrail gaan we terug naar het hotel stappen uit, zien ons hotel liggen maar kunnen er niet komen. Mmh een flink stuk omlopen brengt ons eindelijk bij de ingang. Binnen in het hotel moeten we ook nog een stuk lopen en dan de voetjes van de vloer en lekker lezen in onze boekjes. Tegen de avond maken we ons klaar om naar de diner te gaan. We eten lekker maaltijdsalade en jens hamburgers. We rijden na het eten met de auto over de strip op zoek naar het 'Welcome to Las Vegas bord' dat we bij aankomst gemist hebben en naast de Bellagio fonteinen om de show te zien, maar die is net afgelopen.

Dag 2 in Las Vegas: We gaan naar Death Valley. Het is 6 uur als de wekker gaat en we op weg gaan naar Death Valley. Het is 250 km rijden. Onderweg is het redelijk koel als we gaan ontbijten. Maar hoe meer we bijnDeath Valley komen des te heeter het wordt. Op de weg ernaartoe dalen we veel af. Het ligt 89 meter onder zeeniveau en tussen bergen die de hitte vasthouden. Wat een mooi maar vreemd landschap. In de verte zien we de zoutvlaktes. We stoppen bij een rangerstation om onze park pass te laten zien en de ranger zegt dat we de airco uitmoeten doen tegen oververhitting van de auto. Pfoef. Raampje open en fohn in het gezicht! Warm! We bezoeken het visitors center waar de gradenmeter op 110 farhenheit staat - omgerekend bijna 44 graden - in de schaduw. Dan gaan we naar een uitkijkpunt waar we ook de zandduinen zien en kunnen het rondje afmaken terug naar Las Vegas. Om half 3 zijn we weer terug en er is een stortbui geweest en er begint er weer een. De wegen zijn overstroomd en we maken golven op de weg. Wij verstoppen ons lekker op de kamer met een muffin en cola. Hihi

• 12 September 2012 - 15:12

Lindie:

Hihi, jullie weten wel raad met alle chocolate muffins, burgers en pancakes. Volgens mij flink aan de zumba als je weer terug bent!
    Boh, 44 graden in de schaduw, zal wel een aparte Spoeskop ervaring zijn geweest of niet?! Wel mooi denk ik die zandduinen.
    Heb je foto van de autotemperatuur met 110 fahrenheit?
    En nog een gokje gewaagd in het casino of een wedding met Elvis ;-)

xxx

• 12 September 2012 - 17:58

Pap En Mam:

Kilometers vreters...zelfs in de hotels. Dat is om de kilootjes eraf te trimmen.
    Zo Death Valley al achter de rug, en even relaxen.
    Hier is de temperatuur gedaald tot 13 gr. vanmorgen!!lekker fris zou je zeggen he.
    Viva las Vegas met al zijn lichtjes en reclames.Probeer toch nog een show Pirates of Caribean of Fonteinen te zien op de strip, is wel leuk zo op straat een show of movie.
    Liefs pap en mam