A Tuk-Tuk experience - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu A Tuk-Tuk experience - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

A Tuk-Tuk experience

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

26 December 2011 | Thailand, Bangkok

Eindelijk in Thailand. Nadat we een uur in de rij hebben gestaan en alles bedach hebben wat we moeten doen als ons koffer er niet bij is, rennen we na de controle meteen naar onze belt en zien onze koffers net voorbij komen. We rennen er als gekken heen en knuffelen hem nog net niet. Als we onze airportshuttle hebben gevonden worden we steeds geruster. Eindelijk zijn we bij ons hotel! We douchen ons en gaan op zoek naar een klein hapje te eten en vinden tegenover het hotel een drukke bistro. Bandje dat zingt, voetbal op het scherm en Thaien die meezingen. ( er vloeit rijkelijk wiskey) we eten er lekker rijst met kip en cashews. En dan gaan we lekker naar bed.
26-12-2011
Om 6 uur ringelt de wekker weer want we willen naar Kanachanburi. De taximan is er nog niet als we beneden komen en dus gaan we lekker ontbijten. Vers fruit, toast jusd'orange en thee.. Mmhh smikkelen. Als we teruglopen zien we een bord sightseeing en we gaan er eens kijken. De Thai komt ons meteen helpen. We zeggen dat we naar Kanchanaburi willen en de Erawan waterfalls. Maar misschien is het beter om morgen te gaan omdat het inmiddels al over 7 uur is. Dus besluiten we vandaag de tempels te doen in Bangkok. Hij brengt ons naar de Grand Palace. Na een uur en veel files later komen we aan. Wow het ziet er prachtig uit en het is net opengegaan dus helemaal niet druk. We lopen druk rond mer onze camera en video.. Haha net echte toeristen! Anderhalf uur lopen we door de tempels en tuinen. Als we naar buiten lope. Gript een Thai ons en zegt dat de Wat Po waar we heen willen wordt schoongemaakt ivm met de overstroming en dat hij pas vanaf 12 uur opengaat. We kunnen met onze tickets van de Grand palace naar nog twee andere buddhas. Ja hoor we stinken er in en het wordt a Tuk-Tuk experience of our lifes.... Scheuren en crossen door de hele stad voor 1 euro. Ook wordt we naar tailors en juwelieren gebracht ookal hebben we hierover gelezen in de lonely planet. Het is toch wel grappig om het mee te maken. Om 12 uur zijn we bij de Wat Po en hebben we de Golden Mountain en de grootste staande buddha gezien. De buik begint te knorren. We besluiten naar khao san road te lopen om daar wat te eten. Maar onderweg worden we al overvallen door verse ananas. Jumjum. Een bloedhete wandeling verder komen we aan en bestellen ons lekker een toast met ommelet. We rusten lekker uit en kijken wat rond en lezen in de lonely planet hoe we met de skytrain terug moeten naar het hotel. Na het eten lopen we over khao san road. De wandeling over khao san road is zo indrukwekkend dat we blij zijn als we aan het einde zijn. Dan besluiten we een tuk tuk naar Phaya Thai station om daar de skytrain te pakken. In nog geen 20 minuten zijn we op het vliegveld en hebben de smoes bedacht dat we helemaal verdwaald waren en graag met de airportshuttle naar het hotel mee willen. En het mag!! Nu zijn we lekker even aan het rusten.

• 26 December 2011 - 11:18

Hay En Wilmie:

Sawadee klap

Goede experience en prima flexibele instelling.
    leuk avontuur en genieten maar:Hier saai en straks naar Stijntje met onze tuktuk door de regen.
    Have fun. liefs pap en mam

• 26 December 2011 - 12:01

Stijn & Co:

Jaaa jullie zijn er met open ogen ingetrapt, de truc bij Wat Po! Zo grappig, want het staat letterlijk in de Lonely Planet zoals je al schrijft hahaha, gniffelen voor ons, is allemaal heel herkenbaar. Bij ons zou de Wat Po gesloten zijn ivm kerst.
    Morgen dus naar Kanchanaburi, rust maar eens lekker uit vanavond. Na zo'n lange reis en al zoveel meegemaakt. Of lekker meezingen met de Thai na een paar whiskeys, kan Jens wel hebben toch ;P

• 26 December 2011 - 21:27

Papa Hay:

Leuk he, dat tuktukken!! Je kan dan echt van het thaise straatleven meegenieten en je ziet dan ook echt veel meer van de stad als dat je in zo'n dichte taxi of zo zit.. Hebben jullie ook de gouden liggende boeda van wel 40 meter gezien ?? Vandaag lekker culinair ge-eten bij Lindie Paul en Stijn..! Veel plezier vakantieavonturiers.

• 27 December 2011 - 12:41

Laura:

Lekker genieten! Knip maar flink wat foto's voor bij al die mooie verhalen.
    Ook de weersverwachting ziet er heerlijk uit daar! Al mogen we hier natuurlijk niet klagen voor de tijd van het jaar.
    Vanavond nóg een keer eten, gezellig met de ladies, we zullen aan jullie denken!

xx laura