New destination: Phuket en Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu New destination: Phuket en Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Rian en Jens Feuler - Schmitz - WaarBenJij.nu

New destination: Phuket en Khao Lak

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Rian en Jens

28 December 2011 | Thailand, Ban Khao Lak

Het crepewagentje stond er gelukkig weer dus we bestellen ons een crepe alleen verstaat de vrouw geen engels en krijg ik banaan er tussen. Mmh te laat om wat er van te zeggen. Jens eet dus steeds mn banaan ertussen uit. Thuis kijken we nog even bbc en gaan dan slapen.
28-12-2011
Om half 8 gaat per ongeluk de wekker nog van thuis dus ben ik wakker. Jens slaapt vrolijk verder. Ik ga vast beginnen alles in te pakken en op te ruimen. Om 9 uur is jens ook wakker en gaan we ontbijten. Het is heerlijk warm dus gaan we buiten eten. Ik neem lekker mn hagel mee, want twee dagen jam is voor mij genoeg. Op de kamer pakken we alles nog een keer na en controleren even alles. Om half 11 worden we naar het vliegveld gebracht. Daar willen we even kijken voor een extra accu voor de video, maar dat hebben ze niet. Jammer.. Dan eten we lekker een hamburger bij macdonalds en lopen naar de gate. We hebben helaas 45 minuten vertraging omdat het vliegtuig er nog niet is. Om half twee stijgen we op. Ik zit langs een smakende thai en jens langs twee aussies. Ik lees mn boek " haar naam is Sarah"  en jens slaapt en kijkt naar zn buurman die een spannend boek heeft.  Om half drie zijn we in phuket. De koffers komen meteen van de band en we lopen naar de meeting point waar ons hotel op ons zouden hebben moeten staan wachten, maar er is geen taxi voor ons. Wel duizend andere, maar geen van ons. Ik loop naar binnen om bij de tourist information naar ons hotel te laten bellen, maar ik word al meteen geholpen bij information van mariott hotel. Ze belt naar het hotel, waar ze onze booking niet kennen en ons mailverkeer ook niet kunnen terugvinden. Dat begint alweer goed. Maar we houden moed, nog geen 5 minuten later komt een andere taxi ons halen ( man heeft een hele lange nagel) en hij brengt ons al scheurend naar Khao Lak. Eenmaal bij Ocean Breeze ( een uur later) aangekomen worden we begroet door een duitser en een thaise mevrouw van het hotel. Wow het is echt mooi. Beetje lommerbergen in het sjiek.. We krijgen een drankje en een mini dubbeldekker sandwich. De Duitser leidt ons naar de bungalow. Wowie het ziet er spectaculair uit. Hij is van de diving center en legt ons de excursies uit. We vertellen dat we naar Khao sok national park voor een olifantentrekking en canoetocht door de mangrove. We zien de prijs en schrikken een beetje. Ook weet ik nog niet of ik wil canoen omdat we ook naar de james bond island willen en daar gaan we ook canoen. We besluiten nog even te denken, maar dan komt de vrouw van het hotel om te zeggen dat de Duitsers ons de verkeerde kamer heeft gegeven. We vragen wat het verschil is en hij zegt bijna niks alleen de badkamer. Yeah right. We zien de kamer en zijn geschokt. Het stinkt er muffig en de badkamer is van het jaar 1980.  Blauw met vieze randjes. Bleh ik zeg nee hier blijven we niet. We hebben veel betaald! En het stinkt. We krijgen een andere kamer te zien maar ook deze ziet er niet florisant uit. Jens zegt dat hij met de eigenaar wil praten en de Duitser belt hem op. Eerst moeten we bijbetalen voor de bungalow, maar dat ga ik niet doen. De muffige kamer is onze boeking zegt hij: een superior room!!! Echt niet! Wat een drama. Jens mag de eigenaar zelf bellen om uit te leggen dat we die muffige kamer niet geboekt hebben en dat we ook nog eens 45 minuten op de vluchthaven hebben staan wachten. Na veel over en weer gediscussieerd mogen we toch in de bungalow. Hehe gelukkig. Anders waren we echt ergens anders heen gegaan. Even alles een beetje uitpakken en dan lopen we naar het centrum om daar te kijken naar een elephant trekking in Khao Sok. De eerste is een beetje nukkig en wil iet handelen, maar de tweede begint zelf al met handelen en we vragen ook meteen een taxi naar patong beach. Ja hoor samen nog goedkoper dan de trekking in het hotel. Dat is weer voor het potje.. Hihih. We gaan even pinnen en dan lekker eten bij MoiThai. Heerlijk. Eerst galic bread en dan ik lasagna en jens kip met rijst.  We zitten lekker aan de straatkant waar we vanalles kunnen bekijken. Hier krijgen we toch wel wat costa rica gevoelens. Dan lopen we naar ons hotel en ipadden nog even.

• 28 December 2011 - 14:09

Paul, Lindie & Stijn:

Sawadee!! Goed gedaan dat jullie naar de eigenaar hebben gevraagd, niet over je heen laten lopen en blijven onderhandelen. Heb even Ocean Breeze gegoogled, niet verkeerd zeg, doe maar lekker luxe :D
    Morgen Khao Sok? Veel plezier bij de fantjes! xxx

• 28 December 2011 - 17:24

Hay En Wilmie:

Goeje deal gemaakt en van je af spreken:Super gemacht Jens!!
    Jullie zijn prima bezig, morgen veel fun bij the elephants.
    En dan kunnen we even skype om nl tijd 12uur ! Net even geprobeerd met lindie werkte prima.We hebben allemaal thais gegeten vandaag om een beetje bij jullie te zijn.
    Liefs pap en mam.